(044) BLENDED LEARNING: OPTIMAZING STUDENTS' PROGRESS
Esta actividad ha sido cancelada por el siguiente motivo:
NO ALCANZAR EL NÚMERO MÍNIMO DE INSCRIPCIONES

ASESORÍA: Lenguas Extranjeras
DESTINATARIOS: Profesores de Enseñanza Secundaria
REQUISITOS: Maestros y Profesores de Secundaria, de lengua extranjera o habilitados.
Nivel B2 mínimo en inglés.
PONENTE/S: Matthew Johnson. Bilingual Proyect Coordinator at Centro Universitario Cardenal Cisneros. Collaborator at Franklin Institute and British Council.
OBJETIVOS: 1. To learn how to use and take advantage of screencasting tools for blended learning.
2. To foster communication and collaboration using blended learning.
3. To learn how to foster students becoming “prosumers” rather than only consumers.
4. To create blended didactic sequences to foster the four skills.
CONTENIDOS: 1. The key elements underpinning a blended learning approach to learning language and/or content.
2. Principles of the design of blended didactic sequences for teaching language and/or content.
3. Promoting student-student communication via a range of media.
4. Promoting student collaboration via a range of media.
5. Integrating and justifying the integration of digital resources into teaching.
6. Assessment in blended learning.
METODOLOGÍA: Demonstrations and practical activities using a learner-centred approach.
Metacognitive reflection tasks, individually or in groups.
Discussions/debates.
LUGAR: CTIF Madrid Este C/ Luis Vives 17 (Alcalá de Henares). Autobuses urbanos líneas 4, 6 y 7.
INICIO DE ACTIVIDAD: Lunes, 16 Abril 2018
FIN DE ACTIVIDAD: Lunes, 14 Mayo 2018
FECHAS/HORARIO: 16, 18, 23 y 25 de abril.
7 y 9 de mayo.
Lunes y miércoles de 17:30 a 20:30.
14 de mayo, de 17:30 a 19:30.
PLAZO DE INSCRIPCIÓN: Desde el Jueves, 22 Marzo 2018 a las 8:00 horas
hasta el Domingo, 15 Abril 2018 a las 21:00 horas
RESPONSABLE: Laura Fernández Castrillo, laura.fernandezcastrillo@educa.madrid.org.
EVALUACIÓN: Tasks that provide students with the opportunity to put course concepts into practice through research, analysis, evaluation, lesson planning and delivery.

The evaluation requirements will be explained by the speaker in the first session of the course.

Es necesario disponer de cuenta en EducaMadrid a efectos de inscripción y seguimiento de la actividad.

Los integrantes de las listas a aspirantes a interinidad que no tengan cuenta en EducaMadrid deberán solicitar su inscripción a los asesores del CTIF Madrid-Este.

El curso se impartirá en lengua inglesa.